Re: xarxa

El Sat, 17 Sep 2011 22:38:03 +0200
jordi <jordiv@catalonia.net> va dir:

> Bones, he estat uns anys utilitzant el mandrake-mandriva y finalment he
> canviat a debian squezee. Encara que només fa uns dies que hi soc i no
> he configurat tot al 100%. Per cert al notebook ja hi tenia l'elive gem.
>
> Em trobo amb un problema que no sé per on ve, a veure si em podeu
> ajudar. La xarxa s'atura cada dia a finals de la tarda, no se si és el
> servidor de noms o que cony .....
>
> un nmap localhost m'indica els servidors locals correctament però també
> em diu que no es troba la xarxa i que falla el dns. Alguna idea de per
> [...]

podries fer un dmesg

$ dmesg

i també veure  el /var/log/syslog

potser surt alguna cosa que doni una pista. També depèn de cóm et connectes: cable? wifi? Com estableixes la ip, és fixa?, amb dhcp?

Per a que la xarxa funcioni, i veure si tens les rutes actives, pots fer
# route
i veure si conserva la configuració cap el teu encaminador.

apa, sort