com inserrir unicode a libreoffice (openoffice)

Be, com a regal per explicar-me com inserir caràcters unicode a la consola de linux, explicaré com fer-ho al libreoffice:

LibreOffice per definició no insereix caràcters unicode com sí ho fa la consola o d'altres aplicacions gràfiques (com aquest magnífic client de correu Sylpheed). Per aconseguir-lo hem d'instal·lar primer una extensió anomenada "Compose Special Characters" que ens la podem baixar de la pàgina de l'OpenOffice, aquest és l'enllaç (a vegades falla i s'ha de recarregar la pàgina):
http://extensions.services.openoffice.org/fr/download/4646

Una vegada instal·lat, reiniciem el libreoffice i anem a la barra de menú Insereix/"Compose Character"

S'ens obrirà una finestreta i premem el botó "Unicode Shortcut".

Triem el joc de tecles amb el que volem executar la extensió (jo recomano Ctrl+Shift+u, tal com va a les consoles) i acceptem.

Una vegada estem escrivint al libreoffice, solament hem de escriure el codi unicode (en el nostre cas 0394) i activar amb el lloc de tecles (en el nostre cas hem triat Ctrl+Shift+u) i ens sortirà una preciosa Δ (La lletra delta majúscula en Libreoffice es "Ð" cosa que no em servia)

Això es tot, que vagi bé.