Re: Accedir a les fotos d'una càmara des d'un portàtilperò no des de l'altre

Al 12/04/11 10:55, En/na Ferran Jorba ha escrit:
Hola Sergi,

Veig que la càmera te la detecta com a PTP
(http://en.wikipedia.org/wiki/Picture_Transfer_Protocol) pots mirar de
configurar-la com a MassStorage? Jo tinc un MP4 que funciona en tots 2
protocols en en MTP (Multimedia Transfer Protocol) no em va del tot
correctament en un pc antic, pero en canvi com a MassStorage (es a dir
com a disc) funciona perfectament a tot arreu.
Doncs ho mirarem aquesta tarda quan arribi a casa; m'hauran d'ajudar els meus
fills, que les càmeres són seves i jo ni en tinc cap ni sé gaire com funcionen,
però la teva pista pinta bé, perquè justament es tracta d'un portàtil antic.
Les càmeres són dels Reis d'enguany, és a dir, força recents, però en cap cas de
gamma alta.  Desconeixia això del PTP i seguint el teu enllaç he vist que està
relacionat amb el gphoto2 que era un altre misteri per a mi.

En tot cas, un cop logrem configurar la càmera com a MassStorage, em sabries dir
si hauria d'aparèixer igualment amb el protocol gphoto2:// al gestor de fitxers?

No pas.
Gràcies,
De res ;)
Ferran

T'explico així ràpidament la diferencia entre PTP i MassStorage.

MassStorage és el sistema clàssic de passar imatges des d'un dispositiu cap a un PC. El sistema detectarà que hi ha una nova unitat de disc (sdb,sdc,sdd,etc..) i si fas servir un escriptori amb muntantge automàtic (gnome, i lxde diria que també) t'apareixerà el dispositiu o bé a l'escriptori o be a Ordinador. En qualsevol cas MassStorage és un estàndard que fan servir tant els pendrive, com els disc dur extraibles, com les càmeres de fer fotos.

PTP, Photo Transfer Protocol. (i el seu cosí germà MTP Multimedia Transfer Protocol) és un protocol exclusiu per a la transferencia de fotos. Apart de transferir imatges té altres utilitats com per exemple fer servir una càmera des de el propi ordenador, es a dir imagina que vols fer unes fotos amb Macro d'unes papallones, enlloc d'anar apuntant amb la càmera fent foto, connectant càmera al PC i visualitzant en el PC (que es com es faria en MassStorage). Amb el PTP (i si la càmera ho suporta) pots veure la imatge que esta fent la càmera i fins i tot (depèn de la màquina es clar) ajustar paràmetres com el zoom, exposició, compensació de blancs, ajustar el flaix., etc..... disparar la càmera i veure el resultat tal i com si es tractés d'una WebCam d'altes prestacions o un escàner. Perquè t'apareix el famós gphoto2? perquè el PTP dins del propi protocol inclou una part del mateix que fa la feina equivalent al MassStorage, es a dir per a poder enviar i rebre arxius pero aquest no es tran transparent com el MassStorage.

Amb el MassStorage la càmera se t'ha de comportar com si d'un pendrive o una unitat externa es tractés ni més ni menys. Si no vols fer servir cap funcionalitat avançada de la càmera, i la càmera et permet configurar-ho es tant bona opció com el PTP. Ja que a nivell de velocitat de descàrrega si fa no fa el rendiment és similar. Tot i aixó el que sí que et dic és que per exemple a casa tenim dues cameres, jo faig servir una Nikon D50 que només funciona amb MassStorage (és una màquina antiga que es va deixar de fabricar el 2006) però en canvi la meva dona fa servir una novissima nikon coolpix L110 i NO pots canviar-ho i només funciona en PTP, cosa a ademés li genera un problema en la transferència curiosissima pero com encara no la he pogut passar al cantó fosc, i això no és una llista M$, no és aquí el lloc adequat.

Sergi.