Re: Disc dur amb dades il·legibles

hola,

On Thu, Abril 7, 2011 6:54 pm, Salvador Busó i Pablo wrote:
~ Me trobe en que un disc dur extern, en el que guardava entre altres
~ coses, les meues fotos de uns quants anys, resta il·legible.

darrerament m'he trobat amb un parell de discos externs als que els falla
l'electrònica de la carcassa, i després de desmuntar-los de la caixa, i
endollar-los a l'escriptori com un SATA més, són visibles.

en un d'aquests era NTFS i després de ser endollat en un maligne, durant
el procés d'arrancar, va saltar un chkdsk automàtic que em va re-endreçar
informació mal referenciada que a debian ni podia veure.

una manera de veure l'abast de danys (alhora que una rèplica) és fer
servir dd (amb precaució ^_^) i si canta errors I/O a l'origen... és que
el disc està cascat...

salut i sort!

--
a debian user