Re: Cerca d'informació dels paquets

El Dimarts 8 Març 2011 12:52:17 Robert Marsellés Fontanet va escriure:

> M'agradaria saber si hi ha alguna manera d'aconseguir saber a quin
> component pertany cada paquet (main, contrib, non-free).

Des de línia de comandes pots fer aptitude show paquet, entre altres
trobaràs la línia "Secció". Si només diu el nom del grup (utils, web,
games) és que és de main, si està precedit per per contrib/ o non-free/
doncs això. Des de l'interfície interactiva és encara més evident, cada
categoria està subclassificada en principal, contrib i non-free, si bé
si no hi ha cap cas de contrib o non-free ja no surten.

Aptitude també permet fer cerques pel camp Secció que inclou contrib/ o
non-free/. Per exemple: "aptitude search ~snon-free" llista tots els
paquets de non-free. Pots afinar encara més la cerca amb:

aptitude search "~snon-free foo"

Atenció, les cometes són importants, almenys a Lenny. També la cerca per
~s serveix per a les categories, un ~sgames buscarà tots els jocs, i
~snon-free/games els jocs no lliures. El truc per buscar només els
d'una categoria de main és ~s^games, els patrons de cerca són
expressions regulars.

És molt interessant instaŀlar i fer un cop d'ull a la documentació
d'aptitude (paquet aptitude-doc-??, no està ni en català ni en castellà
però sí anglès i francès) que es troba a /usr/share/doc/aptitude/html/
on queda palès el potencial d'aptitude. Si no fos perquè no té les
accions source i build-dep no faria servir l'apt-get per res.

--
Atentament,

Eloi Notario.