Re: Instal·lació de la nova versió de debian neta amb els paquets de la vella.

Això sona força més intel·ligent, m'ho apunto ;-)

El 6 de març de 2011 20:26, Ferran Jorba <Ferran.Jorba@gmail.com> ha escrit:
Hola Xavi,

> Hola llista.Tinc una pregunta per a vosaltres. Esper que algú em puga dir
alguna cosa u orientar-me una mica.Es pot fer una instal·lació de la nova versió
de debian  neta amb els paquets de la vella?  Es a dir. Puc fer algun script amb
el llistat dels paquets que tinc ara mateix instal·lats al Lenny per quan
instal·le la squeeze no tindre que anar marcant-los d'un en un al synaptic o
picant-los al apt-get ...

Jo crec que la manera més neta de tenir la llista de paquets és fer un
«deborphan --all».  Si coneixes deborphan, serveix per saber els paquets que
tens orfes de dependències.  Sense cap opció, serveix per saber quines
biblioteques pots eliminar perquè en el seu moment se't van instal·lar per
complir dependències i ara ja no les necessites.  Això ja et convé fer-ho ara
maetix abans d'instal·lar la màquina nova.

Però si li passes l'opció --all, et llista tots els paquets que has instal·lat
tu, sense que sigui complir cap altra dependència, és a dir, que els has
instal·lat, si em permets l'expressió, perquè «t'ha donat la gana» o has
escollit explícitament.  L'opció del Lluís (dpkg --get-selections) trobo que és
bona si estas a la mateixa versió de Debian, però si canvies et donarà errors,
perquè les dependències de les biblioteques dependran de versions que ja no
estan a Squeeze.  A més, la llista és molt més petita. En la meva màquina
actual, p. ex., comparar les dues llistes és aquesta:

 $ dpkg --get-selections | wc -l
 1637
 $  deborphan --all | wc -l
 281

Aquesta segona llista t'arrossegarà les dependències que et fa faltaran perquè
el sistema funcioni, que de ben segur seran unes altres que les de Lenny.  De
tota manera, la segona part sí que és bona (dpkg --set-selections).  Aleshores,
combinant el que t'ha proposat el Lluís amb el que et proposo jo, seria:

A la màquina Lenny:

 $ deborphan --all | awk '{ print $2 }'  >els-meus-paquets

La llista serà prou petita com perquè fins i tot la repassis manualment, i hi
eliminis aquell paquet que ja saps que no has fet servir més.  Aleshores, a la
Squeeze:

 $ apt-get install $(cat els-meus-paquets)

>Per posar-vos un poc en situació. La idea es baixar-me els DVD's i formatetjar
la particio on ara esta la Lenny instal·lar desde el dvd la squeeze i anar
ficant els altres DVD's si mels demana per instal·lar els paquets fins tindre la
squeeze amb el mateix carregament de paquets que tenia la Lenny. Això es tot.
Gràcies. :)

Això de baixar-te els DVDs no acabo d'entendre com ho podries fer.  Hi tens
algun problema per fer-ho via xarxa?

Ferran