Re: Poca autonomia... mala configuració ?

> El teu cas no és normal, encara que no dones les dades *amb bona intenció:*
> "...el fabricant del meu m'informa que té una autonomia de 3 hores, 45 minuts... i en realitat amb prou feines arriba al quart d'hora..."
>
> El que has de fer es omplir la bateria al màxim i veure que et diu el monitor de bateria de la teva debian, fins a quant aguanta. També depèn de l'ús que li dones, un portàtil dura més amb poca despesa de CPU que amb molta.

Comprenc el tema de la necessitat variable de corrent... però per
exemple gnome-power-management, amb una càrrega de la bateria al 100
%, m'ha informat que disposava de 16 hores, 41 minuts, i només he
pogut treballar 26 minuts...

I el segon gran tema. Quan la bateria es queda buida, el portàtil
s'apaga a la "brava"; i no crec que això sigui gaire bo pel sistema de
fitxers, etc. Es possible fer algun script o tocar algun fitxer de
configuració per tal que abans que la bateria s'acabi del tot es
llenci alguna mena de shutdown o algun avís per donar temps a guardar,
etc, etc...  ?

David