Re: [off topic] Freenet

El dt 07 de 12 de 2010 a les 11:14 +0100, en/na Alex Muntada va
escriure:

> Potser xarxes alternatives com la de guifi.net s'ajusten més al que tu busques?
> És clar que accedir-hi implica una despesa addicional en maquinari, però potser
> és una bona inversió per a preservar la llibertat que no tenim a Internet.

El problema (entre d'altres) principal que li veig és que llavors passem
d'una xarxa " única" (que tampoc ho era, vegi's per exemple el cas
xinès) a una xarxa fragmentada fóra d'Internet.

El gran problema que li veig a Freenet és precisament la seva
arquitectura distribuïda que fa impossible determinar el contingut dels
fitxers que tens al teu ordinador. Una altra possibilitat seria
investigar si es pot tenir Freenet sense emmagatzemar dades al teu
ordinador. Però si tothom fa lo mateix, Freenet no funciona :-/

Evidentment estem lluny (espero / encara) de situacions excepcionals que
ens obliguin a fer-la servir. Però tot el què està passant amb WL fa
rumiar, fa rumiar.

> Fa una pila d'anys ho vaig provar i anava força lent, però en aquells temps
> les xarxes tampoc eren cap meravella. No ho he tornat a provar més.

Jo fa molts anys (en una vida anterior) vaig provar de fer-la funcionar
sobre una Potato (diria) amb connexió via mòdem. No me'n vaig ensortir.

Ara realment sembla molt fàcil però tinc les reserves aquests sobre què
vull emmagatzemar i què no vull emmagatzemar al meu ordinador...

--
xavi: lorajoler [at] paranoici [dot] org.