[off topic] Freenet

Bon dia!

M'estava rumiant la instal·lació de Freenet i començar a conéixer aquesta xarxa lliure, davant dels últims esdeveniments tals com Wikileaks, estats d'alarma diversos, etc.

El que passa és que quan més llegeixo del tema veig que té virtuts i inconvenients:

a) virtuts

- realment és sense censura, hi ha prou número de nodes, molt difícilment censurable.

b) inconvenients

- has d'allotjar al teu disc fitxers dels que no en saps el contingut. A mi personalment no em faria gaire gràcia (gens), allotjar pornografia infantil, ni sabent-ho ni sense saber-ho, per exemple.

- és un mon bastant diferent al món www, i a mi personalment em fa una certa mandra posar-m'hi. pàgines úniques enormes, enlloc de pàgines fragmentades. potser ja estem massa acostumats als gestors dinàmics de continguts i a les xarxes socials...

La pregunta és la següent:

a) què en penseu en termes generals diguéssim "filosòfics" de projectes com aquest? més que res dels inconvenients mencionats.

b) algú n'ha tingut experiències concretes d'ús de Freenet?

--

xavi       ||      lorajoler[at]paranoici.org