Re: Busque consells per instal·lar una debian en 2 o 3 discos

Mot interessant això de alinear les particions amb la mida interna del sector.
Val miraré de que estiguen ben alineades les particions. També pegaré una miradeta als discs per veure si els sectors que tinc son de 4k o no.Supose que mirant la carcassa del disc ho trobaré.

Gràcies

XAvi.

El 28 d’octubre de 2010 18:06, Orestes Mas <orestes@tsc.upc.edu> ha escrit:
A Dijous, 28 d'octubre de 2010 17:15:37, Javier Silva va escriure:

> Hola de nou,
> els discos només han de ser iguals si vols muntar RAID, si montes un de
> 750GB i un altre de 1TB, es quedarà amb 750GB per generar-lo i obviarà els
> 250GB restants.
>
> La recomanació del SATA per fer RAID, no és altre que aquests discos
> normalmente donen suport per NCQ i tenen una transferència molt més elevada
> que els IDE, però al teu cas no te importància, ja que seran IDE sí o sí.

Una altra cosa *molt* important a tenir en compte, sobretot si els discs són
moderns i tenen una mida interna de sector de 4k en lloc dels antics 512
bytes, és que cal tenir cura d'aliniar correctament les particions a la
frontera de 4k. Altrament la velocitat de lectura-escriptura es degrada molt
(com a mínim a la meitat) perquè cada accés a un clúster lògic del sistema de
fitxers necessita 2 accessos a 2 sectors físics consecutius del disc.

Ho dic perquè jo m'he topat de morros amb aquest problema fa pocs dies, i he
pogut comprovar que l'augment de velocitat quan es té tot ben aliniat és
espectacular.

Si damunt del RAID hi teniu LVM s'han d'adoptar precaucions addicionals.

Podeu trobar més informació per internet cercant coses com "linux partition
alignment" i similars.

--
Cordialment,

Orestes Mas.