Re: Busque consells per instal·lar una debian en 2 o 3 discos

Sí senyor, és tal com dius. Jo els dos discos que tinc són de la mateixa capacitat però de dues marques diferents; i efectivament, vaig tenir un temps una partició de cada un treballant en RAID 1 com si fossin una sola, i la resta eren particions independents completament.

Imagino (del cert no ho sé, però pel funcionament del mdadm em sembla que és possible) que pots fer un raid1 amb dos particions iguals encara que la resta dels discos siguin diferents; fins i tot quan fas la nova instal.lació amb Debian, et permet configurar particions dels discos i configurar raids amb total llibertat. Pensa que si vols seguir funcionant amb un disc avariat, tal com ho tinc muntat jo és possible (en teoria, i que no ho hagi de provar mai...) perquè també tinc el swap "raidejat"; o sigui que hauries de dedicar una particioneta de cada disc al swap. Però igual és una precaució inútil.
Hi ha molta documentació a la xarxa; jo, com que al final vaig tenir que reinstalar el sistema, no vaig conservar les adreces de les web, però cerca pel Google (configurar raid1 Debian mdadm per exemple) i trobaràs la tira d'informació. N'hi ha que fins i tot t'expliquen com fer-ho amb el sistema en marxa, sense reinstalar-lo, però jo no en vaig sortir... Sembla que el Gparted no és tan potent com el gestor de particions de l'instalador de Debian.

Al 29/10/10 12:29, En/na XAvi ha escrit:
Avore si te entes bé.

Em dius que si es pot fer raid en una única partició de cada disc.

Per tant podria tindre 7giges al principi de cada un dels dos discos, per al SO, i que em llisga en paral·lel aquestes dos particions unicament, mentre que la resta les llisga com si foren un (no se si es diu aixi) "Raid 0" Es a dir la resta de particions com si fosin dos discos independents,

¿Es això?

 ( ¿també per discos de mides diferents? ¿encata que no tinguen el mateixes nombre o número de particions?)

En tot cas dius que tu vas tindre un raid, en una unica partició i la resta era com si no hi hagera cap raid, com si foren discos normals amb les seves particions. ¿No?

Voldira tindre-ho molt clar abans de posar-me a menejar les dades de les particions i reinstal·lr el SO en 2 discos per que me llisga en paral·le i no tindre que tocar rés de les altres particions si es posible.

XAvi.

El 28 d’octubre de 2010 17:00, Daniel Elias <daniel.elias@gigamail.cat> ha escrit:
Jo tinc instalat el RAID en particions, és a dir:

Tinc dos discos de 500 Gb, amb tres particions de 200, 275 i 25 Gb aproximadament, iguals per tots dos (sda1, sda2, sda3; sdb1, sdb2 i sdb3). He montat el RAID entre la partició sda1 i la sdb1, la sda2 i sdb2 i la sda3 i sdb3 (vegeu el fstab i el proc/mdstat):

#
proc            /proc           proc    defaults        0       0
/dev/md0        /               ext3    errors=remount-ro 0       1
/dev/md1    /home        ext3    auto,users,defaults    0    1
/dev/md2        none            swap    sw              0       0
/dev/hdd        /media/cdrom0   udf,iso9660 user,noauto     0       0
/dev/hdc        /media/cdrom1   udf,iso9660 user,noauto     0       0
/dev/fd0        /media/floppy0  auto    rw,user,noauto  0       0

Personalities : [raid1]
md2 : active (auto-read-only) raid1 sda3[0] sdb3[1]
      4152704 blocks [2/2] [UU]

md1 : active raid1 sda2[0] sdb2[1]
      259682624 blocks [2/2] [UU]

md0 : active raid1 sda1[0] sdb1[1]
      224548416 blocks [2/2] [UU]

unused devices: <none>

Actualment funcionen els tres RAID però he estat una bona temporada funcionant amb un sol RAID (el md2) i les demés particions independents completament.

Al 28/10/10 16:01, En/na XAvi ha escrit:
Val gràcies ara ja tinc idees i cosetes que provar. Gracies a tots.

Nomes en queda un dubte. ¿Es possible instal·lar-lo en dos particions una en un disc dur i un altra en un altre disc dur i que llisga en paral·lel aquestes dos particions i les altres NO? Esque tot el que trobe parla de fer disc en espill o en Raid, pero no se si el es posible lo que pregunte. Entenc, igual deuria de dir malentenc, el que diuen, que l'estructura dels 2 discos en espai i tamany deuria ser la mateixa, També en les particions, i que lligiria en paral·lel no tan sols el OS sino també el que hi hages a les altres particions. ¿Es així?

El 26 d’octubre de 2010 11:41, Javier Silva <fjsilvam@gmail.com> ha escrit:
2010/10/24 Jordi Funollet <jordi.f@ati.es>

On Sunday 24 October 2010 14:18:38 XAvi wrote:
> En Jordi Funollet deia que per als kernel nous no cal ficar /tmp a la RAM
> perque no es nota. Lo de utilitzar el /tmp a la RAM. De fet no sabia ni
> que es poguera fer. Com es fa això? Supose que hi aura que tocar alguna
> cosa del /etc/fstab i au, No? SI utilitze un kernel 2.6.18-6-686 es notarà
> o no? Tu que creus Jordi?

És molt simple, tal com dius has de definir al /etc/fstab un sistema de
fitxers de tipus 'tmpfs' o 'ramfs'. Ho trobaràs explicat a molts llocs.

El "es notarà o no", depèn de com ho mesuris. I per mi aquesta és la part
important: si puc fer una optimització que per alguna raó crec que ajudarà,
però no la puc mesurar... m'estic enganyant.

Així que tu mateix: decideix què és el que vols que millori, com ho evaluaràs,
i llavors mesura-ho amb i sense 'tmpfs'.

Igualment 768 MB de memòria seria molt poc, a més no sabia que tenia tan poc rendiment (com han dit a la llista en un missatge anterior).

Valora l'us que fas de la unitat de CD per posar-la a un o un altre canal, i sempre pots canviar-la al moment que vulguis per afinar encara més.

Salutacions a tots/es.
Javier Silva.

--
Daniel Elias