Re: Busque consells per instal·lar una debian en 2 o 3 discos

M'han agradat molt les teves idees Javier Silva. Volia reinstal·lar el OS de nou,(sense gastar la copia del partimage que tinc del d'ara) i havia pensat fer-ho en paral·lel lo del OS, per guanyar algo de velocitat però volia més idees. Per fer-ho el millor posible.

La de separa el /home del SO ja fa temps que la gaste, es el millor, fas una copia del OS amb el partimage i així la pots restablir quan no et va massa bé, per exemple si fiques paquets de altres llocs no oficials i no van massa bé.
El que no feia és el ficar-la a un altre canal, es més, és al mateix disc que el OS, em pareix molt bona idea. Ho faré.

En Jordi Funollet deia que per als kernel nous no cal ficar /tmp a la RAM perque no es nota. Lo de utilitzar el /tmp a la RAM. De fet no sabia ni que es poguera fer. Com es fa això? Supose que hi aura que tocar alguna cosa del /etc/fstab i au, No? SI utilitze un kernel 2.6.18-6-686 es notarà o no? Tu que creus Jordi?

El 21 d’octubre de 2010 19:06, Javier Silva <fjsilvam@gmail.com> ha escrit:
2010/10/21 Sergi Baila <sargue@gmail.com>:
> [...]
> linux es ben fàcil amb 'software-raid' amb mdadm. Entenc que quan dius lo de
> RAID amb SATA es pels sistemes de RAID en la propia placa, que es poden
> configurar a la BIOS. No feu servir mai això: també es RAID per software
> pràcticament i si us falla la placa o algo del PC tindreu problemes per
> accedir al RAID des d'un altre equip. A més no guanyeu res, el rendiment de
> RAID amb mdadm es equivalent.
>
> El RAID per hardware real... això es una altra cosa, per les tarjes costen
> ja de 300 euros cap amunt y es més per sol·lucions professionals i amb

La raó principal de SATA/RAID és per que... realment muntaries RAID en
IDE sobre el mateix canal?

millor SATA, ¿no?

perquè RAID1? si s'espatlla la placa o hem d'extreure la informació
tenim un mirall de disc i podem endollar un dels discos a qualsevol
equip i treure les dades.

De totes formes només son idees, ja que finalment haurà de adaptar-se
a les seves pròpies necessitats.

Javier Silva.