Re: Busque consells per instal·lar una debian en 2 o 3 discos

RAM en tinc tan sols 756MB, els discos son IDE amb 16 mb de cache de  320Gb i 500Gb, i un altre de 8 mb de 200Gb, el processador és vellet, un pentium3 a 1000Mhz.

Ara tinc muntat el de 320 com hda, hdb el de 500 i hdd el de 200. la hdc es un DVD RW

El de 200 no tinc cap particio (ext3) es el de bkups de dades, els bkup dels SO el tinc fets amb Partimage

el de 500 tinc al final de tot uns 4Gb de swap (si ja se que és massa) davant de la swap hi tinc una de 20Gb en ntfs (on tinc coses i el pagefile.sys del XP) i a la resta hi tinc una (ext4) amb fitxers Multimedia.

al de 320 tinc al principi una de 7gb amb el debian (reiserfs), després una de 8g (fat32) amb el win98 i el XP (tots dos en català i a la mateixa partició, jeje), després tinc una extessa  que conte 3 particions, una la backtrack 2 (reiserfs), l'altra (ext3) /home (tal i com tu mencionaves [Javier Silva], i per fi una (ext4) amb series d'anime.

Així es com està de moment......

ARA oblidant tot el que tinc o no tinc.... Imatginent-mos que tots discos tan buits i en blanc.

PREGUNTA: Puc fer una partició al disc de 500 gb al ppi de 7 giges posem i ¿instal·lar la debian en tots dos discos al de 320 i al de 500, i en tots dos discos ficar una partició al pricipi de 7giges i que me llisga en paral·lel SOLES aquestes dues particions? Per a que el SO correga un poc més.

I si es pot ¿supose que deuria de posar el hda el de 320 gd al hdb el DVD-RW al hdc el de 500 gb i al hdd el de 200gb? (Així seria més o menys com deies Javier Silva.) O ¿com els pose? El de 200 gb puc tindel desconectat son els bkups quasi mai el gaste. Podria fins i tot comprar una carcassa per utilitzar-lo per usb.

Gràcies

El 21 d’octubre de 2010 19:06, Javier Silva <fjsilvam@gmail.com> ha escrit:
2010/10/21 Sergi Baila <sargue@gmail.com>:
> [...]
> linux es ben fàcil amb 'software-raid' amb mdadm. Entenc que quan dius lo de
> RAID amb SATA es pels sistemes de RAID en la propia placa, que es poden
> configurar a la BIOS. No feu servir mai això: també es RAID per software
> pràcticament i si us falla la placa o algo del PC tindreu problemes per
> accedir al RAID des d'un altre equip. A més no guanyeu res, el rendiment de
> RAID amb mdadm es equivalent.
>
> El RAID per hardware real... això es una altra cosa, per les tarjes costen
> ja de 300 euros cap amunt y es més per sol·lucions professionals i amb

La raó principal de SATA/RAID és per que... realment muntaries RAID en
IDE sobre el mateix canal?

millor SATA, ¿no?

perquè RAID1? si s'espatlla la placa o hem d'extreure la informació
tenim un mirall de disc i podem endollar un dels discos a qualsevol
equip i treure les dades.

De totes formes només son idees, ja que finalment haurà de adaptar-se
a les seves pròpies necessitats.

Javier Silva.