Busque consells per instal·lar una debian en 2 o 3 discos

Hola llista.

Fa poc vaig comprar 2 discos durs, i ara en tinc 3.

Vaig pensar, si fique la swap en un altre HD que no siga el del S.O. doncs així anirà un poc més ràpid, a més serà millor per al disc dur, farà menys desplaçaments i tindrà més salud i una vida més llarga.

Ara he pensat com en tinc 3 podria instal·lar el debian en 2 de ells, per tal de que llisguen en paral·lel. Així, més ràpid.

La pregunta es: ¿que seria millor, ficar el dos hd on esta el debian a la mateixa faixa o en faixes diferents?, es a dir en hda i hdb o, millor en hda i hdc (p.ex.) i la swap al HD que no tinga cap S.O instal·lat.

¿Que heu provat vosaltres? ¿Que en recomaneu?

Gràcies anticipadament. :-)

XAvi.