Dell, broadcom i possible sol·lució xapucera...

Hola,

Avui m'ha arribat el meu nou equip Dell (Inspiron 570, amb tarja de xarxa Broadcom Netlink). I he començat a patir el que ja no és la primera vegada que em passa amb equips nous (o amb debian, en general).

Primer de tot les ISOs de la Testing recomanda (una alfa del febrer), no passen de l'arrencada, tant per AMD64 com per i386. Bravo!

L'estable si que ho fa, i, de fet, la Testing actualitzada diàriament (la no recomanada), també.

Però el problema (perquè no hauré llegit abans un comentari de la llista que parlava de targes Intel en comptes de Broadcom!), és que no em reconeix la tarja. Les sol·lucions, com sempre, son complicades, a l'estil del que era linux fa 10 anys! :-( :-( (ara n'assajaré una, però no hi tinc molta fe).

D'altra banda se m'ha acudit: "i si obro el trasto, li poso una de les vàries targes de xarxa que corren per casa, i problema resolt??). Us volia preguntar:

- funcionaria?

- si obro el trasto, perdo la garantia?? (no he vist cap precinte... l'ordinador és una torre, no un portàtil, però no n'estic segur).

Pd.: he llegit als fòrums que amb Ubuntu probablement no hagués tingut cap problema... Ara que havia migrat els meus equips a debiaan :-( :-(

Fins ara,

--

Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la pena viure'l"
A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi