Re: Disc dur que deixa SO tontos

Title: Re: Disc dur que deixa SO tontos

Estimado Tevi,

Pots provar l'utilitat testdisk.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Con fecha sábado, 31 de julio de 2010, 23:26:19, escribió:

Hola a tots,

A veure si em sé explicar.

Símptomes:

Un ordinador amb win7 aparentment per tancar-se malament, deixa el seu únic disc dur incapaç d'arrancar. La BIOS el detecta bé però no arrenca, ni fent servir la F8. Tot això m'ho han dit.

Primeres proves.

Arrenco el mateix ordinador amb un llapis USB amb una debian5 Live. Comença a arrencar però no acaba mai. Ho provo amb una Fedora i igual. Però se m'acut desmuntar l'ordinador i desconectar el disc dur. Voilà: Arrenca sense problemes, imagino que la debian hauria fet el mateix. Amb l'ordinador engegat connecto el disc i aconseguexi muntar la partició amb les dades. Copio les dades importants i intento muntar la partició 2 que té el win, i aquí és on no puc fer res. Quan faig el mount no reacciona, o triga 30minuts per dir-me que li digui el sistema de fitxers (NTFS) que crec que li vaig saber dir.

Segones proves.

Gparted per veure què hi ha, només diu "detecting devices..." i d'aquí no surt.

fdisk: puc veure la taula de particions però no m'atreveixo a fer res. 3 particions, i diu que la primera no acaba just en un cilindre.

si faig un fdisk /dev/sdd2 aleshores em diu que no pot entrar.

Recerca al google:

A partir del punt on es queda penjat l'arranc de debian, de l'error que surt

-------------- Semblant a això que poso..

ata1.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x0

ata1.00: tag 0 cmd 0xb0 Emask 0x1 stat 0x51 err 0x4 (device error)

ata1: EH complete

[...]

ata2: EH complete

---------------

hi ha opinions per tots els gustos, fins i tot un que diu que cal separar tots els dispositius de les seves carcasses i que així funcions, altres que canviant el cables... altres que desactivant SMART a la bios...

La meva pregunta:

Quines eines tinc a debian per poder entrar a un disc ni que sigui per formatejar-lo.

Ho fan de tant en tants els discs durs això? el llenço i en compro un de nou?

És normal que un disc, tot i no ser el d'arrancada, bloquegi l'arranc del S.O. (debian, fedora, win7...)?

Moltes gràcies,

xavier

--

Saludos,