Re: Disc dur que deixa SO tontos

2010/7/31 Tevi <tevi.mates@gmail.com>:
> [...]
> ata1.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x0
> ata1.00: tag 0 cmd 0xb0 Emask 0x1 stat 0x51 err 0x4 (device error)
> ata1: EH complete
> ata2: EH complete
>
> ---------------
>
> hi ha opinions per tots els gustos, fins i tot un que diu que cal separar
> tots els dispositius de les seves carcasses i que així funcions, altres que
> canviant el cables... altres que desactivant SMART a la bios...
>
> La meva pregunta:
>
> Quines eines tinc a debian per poder entrar a un disc ni que sigui per

has mirat l'informació de l'smart? smartctl -a -d ata /dev/sdd
No es un error del sistema de fitxers, i en principi formatejarlo no
canviará res. Pero les eînes que tens per fero començen per mkfs.
(p.e. mkfs.ext3 /dev/sdd2)

> Ho fan de tant en tants els discs durs això? el llenço i en compro un de
> nou?

Doncs depén de les ganes que tinguis de provar coses. Si encara no ho
has fet podries connectar el disc dur a un altre port o deixar la
màquina desconnectada de la corrent uns minuts i tornar a provar (no
seria la primera vegada que fent això desapareixen els problemes).
També podries probar el disc dur en una altre màquina per descartar un
problema amb la placa base.

> És normal que un disc, tot i no ser el d'arrancada, bloquegi l'arranc del
> S.O. (debian, fedora, win7...)?

No es lo més habitual pero a vegades a mi també m'ha passat.

--
Marc