Re: [caliu-info] Nova instal lació mantenint partició /home, és factible?

On Mon, May 24, 2010 at 11:23:23AM +0200, joan wrote:
> Hola,
>
> Pregunto per assegurar-me, perquè em penso que si que es pot fer...
>
> Estic a punt de instal·lar debian en un ordinador nou (el vell te
> problemes de hard-placa base), i pensava si podria aprofitar la
> partició a on tinc posat (exclusivament) el /home. Jo crec que si
> poso el disc dur a l'altre ordinador i "li dic2, que em munti el
> /home a la partició a on ara el tinc (sense formatejar), no hi
> hauria d'haver problema, oi?

Sí, o quasi. Si en el vell tenies una partició per al home, ja està,
la montes a /home i llestos.

Si en el vell tenies el /home a la partició
arrel, doncs has de muntar la partició que abans era / a qualsevol altre
lloc (no sé, posem /mnt/vell ) i llavors fer un link simbòlic de /home
a /mnt/vell/home :

export DISP=/dev/sdb1 # o el que sigui
mkdir /mnt/vell
mount $DISP /mnt/vell
mv /home /homenou
ln -s /mnt/vell/home /home
mv /homenou/* /home/
rmdir /home

per exemple ( i deixar /etc/fstab per a que sempre monti $DISP a /mnt/vell )

Pots esborrar tot el de /mnt/vell que no sigui el /mnt/vell/home, però
potser no cal que corris. Potser vols consultar com tenies configurat alguna
cosa o el que sigui i encara voldràs consultar /mnt/vell/etc o /mnt/vell/usr/local o el que sigui.

> Un altre alternativa seria saber si puc aprofitar la partició a on
> tinc muntat el sistema arrel / en el nou ordinador, però juraria que
> això no ho puc fer perquè el hardware és diferent, oi? O hi ha
> manera de fer una mena de "reconfigure"???

No sé si hi ha una manera. Suposo que més o menys sí, però que seria més
complicat que reinstal·lar, em sembla, tret que tinguis tan configurada
la instal·lació que et sigui més feina tornar-te-la a personalitzar. Pots
reinstal·lar i després anar adaptant la configuració basant-te amb el vell /mnt/vell/etc

Si tens la precaució de crear els usuaris i grups en el mateix ordre
quan reinstal·lis, i revisar que tinguin els mateixos ids tindràs
menys problemes de permisos, potser.