Re: No em vol muntar un disc dur extern ( després de treure'l de l'fstab)

L'última actualització de la Sid em va pasar el fstab a reconeixent per UUID. Aixó soluciona molts problemes.

El 12 de may de 2010, 2:30 p.m., "Orestes Mas" <orestes@tsc.upc.edu> escribió:

A Dimarts, 11 de maig de 2010 18:07:08, joan va escriure:

> Al 10/05/10 18:23, En/na Orestes Mas ha escrit: > > A Dilluns 10 Maig 2010, joan va escriure: > > ...

M'he equivocat al teclejar. en lloc de "deconegudes" hauria de posar
"reconegudes".

Igualment no és normal que un nucli modern et reconegui alguns discs com hd* i
altres com sd*. En el meu cas, per exemple, una debian lenny (nucli 2.6.26)
que tinc reconeix els discs com /dev/hd*, però les ubuntu que tinc (nuclis
2.6.31 i superiors) ja ho fan com /dev/sd*. En cap cas no hi ha barreges. O és
una cosa o és l'altra.

Algun oient a la sala que hagi vist coses rares d'aquestes?

Ara per ara no t'ho podria assegurar, però podria ser. No m'hi he trobat mai.
en qualsevol cas ja veus que els nuclis nous ho fan diferent. Si has
configurat el sistema (i l'fstab) amb un nucli antic i ara n'uses un de nou (o
viceversa) que reconegui els discs de forma diferent, doncs la informació del
fstab no serà vàlida. És per això que darrerament no es posa mai el nom de la
partició al fstab, sinó que s'usen UUID, que són identificadors únics de cada
partició i sistema de fitxers, i que no varien mai.

No massa bé. No apareix cap partició del tipus sde1, sde2... Això indica que:

1) No hi ha cap partició (el disc està esborrat o està formatejat com si fos
un disquet, cosa que no crec)

2) No reconeix bé la partició.

Fes una cosa: repeteix aquest procés del udevadm però en el portàtil, on dius
que si que et reconeix el disc, a veure què passa allí.

Ja diràs.

Orestes.