una de bash scripting..

Estic segur de que es tracta de una tonteria, però no aconsegueixo resoldre-ho!

tinc un script que te una durada determinada (uns 4 minuts) i m'agradaria fer algun tipus de control sobre l'execució per tal que si passessin 6 minuts s'acabés la execució.

Que hauria de fer? se m'ha acudit crear un procés fill que executi un "sleep 260" i després un kill, però ni se si en bash es poden fer processos fill ni m'acaba de agradar la idea...

Oi que hi ha algun mètode mes simple?

Gracies