Problemes amb locales i el teclat a squeeze

Bon dia,
Ahir sobtadament vaig començar a rebre missatges a terminal en el sentit que locales estava mal configurat, (la meva configuracio era la recomanada per l'instalador, ca_ES.UTF-8.
*---------------------------------------------------------------------------------------------------------*
perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
LANGUAGE = (unset),
LC_ALL = (unset),
LANG = "ca_ES"
    are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_MESSAGES to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_ALL to default locale: No such file or directory
*----------------------------------------------------------------------------------------------------------*

Al temps el teclat ha començar a fer el ruc,
Ara em trobo per exemple que les tecles de direccio, no tenen les funcions habituals, la direccio amunt, en comptes de recorrer les ordres introduides amb anterioritat em fa una captura de pantalla.
He executat dpkg-reconfigure locales i dpkg-reconfigure console-setup i no s'arregla.
Al poc, em torna a donar el mateix problema i els mateixos avisos d'atencio.
Tinc com a idioma el catala d'espanya (ca_ES) amb UTF-8 i com a plantilla de teclat la Generic - PC-105 internacional. El meu teclat es un Logitech S-510 sense cable, amb un ratoli a joc.
No se quina ha estat la font de problema, pero suposo que alguna de les actualitzacions que he acceptat m'ha fet la punyeta.
Si algu (per cert els accents tampoc no m'els accepta pel metode convencional o sigui que avui tot sense) em pot fer un suggeriment  (a mes de treballar amb la versio estable per evitar aquesta mena de problemes) per arreglar la desfeta, li agraire.
Gracies per endavant.

Xavier De Yzaguirre
xdeyzaguirre(a)gmail.com