Permisos dels dispositius d'emmagatzematge de dades tipus USB

Hola:

Em trobo que al connectar un llapis USB (o la càmara), puc llegir i copiar els fitxers però no puc gravar-hi res: el sistema detecta el dispositiu, el munta en el directori predeterminat (en el meu cas, /media/KINGSTON), però l'usuari que hi assigna és el meu però assignat al grup root. i els permisos són rwxr xr x. Resultat: dispositiu de només lectura, i no el treus d'aquí ni fent chown o chmod des del root.

Aquesta configuració d'usuaris i permisos surt d'un lloc o altre, però no el trobo. A Internet, hi han fòrmules màgiques per a arreglar situacions així, però o són massa velles o simplement no funcionen (o no les sé fer anar).

Algú s'ha trobat amb algun cas similar? Gràcies.

--
Daniel Elias
Usuari de Linux nº 461584