Re: Arraid amb dos discos SATA idèntics

Ara sí que l'he espifiada. Havia trobat un error en el directori /boot que no em deixava engegar correctament des  del raid (faltava el initrd-2-6-etc.-raid), que l'he creat amb el mkinitramfs; s'ha creat correctament, llavors he pogut activar el mdadm del /dev/md126 al /dev/sda1, he repassat el /boot/grub/menu.lst i l'he vist correcte, apuntant al /dev/md126, he reiniciat el PC i ... ara em dona error 2 al grub i no s'engega. Què faig?
El 6 / octubre / 2009 00:39, Jordi Funollet <jordi.f@ati.es> ha escrit:
On Tuesday 06 October 2009 00:01:31 Daniel wrote:
> En/na tictac ha escrit:

Si estés replicant les dades ho indicaria i et diria el % de progrés. El raid
/dev/md126 sols té un dispositiu (/dev/sdb1) i tu l'has definit per a que
funcioni amb dos.

Com interpretar la sortida del /proc/mdstat:

 http://tldp.org/HOWTO/Software-RAID-HOWTO-6.html#ss6.2

Val més que li facis una llegida a aquest "howto" abans de seguir endavant. On
parla de mkraid, /etc/raidtab, raidstart, raidstop... està una mica desfassat.
Val més que et guiis per les parts on parla de 'mdadm'.

> Més dades: intento fer un mount del  /dev/sda2 i em diu "mount: no es
> reconeix el sitema de fitxers «linux_raid_member»". O sigui que el
> /dev/sda2 ja forma part del raid, i ja dóna el UU.

Vigila amb el que proves: si arriba a fer-te cas i muntar el que és una
partició RAID com si fos un sistema de fitxers ext3, hauries acabat amb un
raid corromput.

Vas dir que tenies un backup, ¿oi?

> En canvi, faig un
> mount al /dev/sda1 i el monta sense problemes; i les coses noves o
> modificades apareixen tan al /dev/md126 com al /dev/sda1 (muntats el
> primer com a / i el segon com a /mnt/sda1).
>
> Intento executar la següent sentència per afegir el disc sda1 al raid i
> passa això:
>
> Daniel-Debian:/mnt# mdadm --add /dev/md126 /dev/sda1
> mdadm: Cannot open /dev/sda1: Device or resource busy
>
> No sé què manté ocupat aquest /dev/sda1.

6 línies més amunt :-) has dit que el /dev/sda1 està muntat com /mnt/sda1.
Això segur que el manté "una mica" ocupat. Tot i que m'extranya, perque al
'mount' que ens has passat no hi apareix.

Les coses que modifiques al /dev/md126 no han de copiar-se al /dev/sda1: sols
hauríes de veure un RAID (/dev/md126) amb un sistema de fitxers ext3 dins (/).
Allí hi escrius, però no veus com es copia d'una dispositiu a l'altre: això
són operacions internes del RAID. Tu veus un sol sistema de fitxers.