Re: programa per fer gràfiques?

A Dimarts, 29 de setembre de 2009, Ernest Adrogué va escriure:
> 29/09/09 @ 09:50 (+0200), thus spake Orestes Mas:

> Vaig veure uns screenshots del grace i em va semblar bastant
> obsolet, de totes maneres me'l miraré.

Jo diria que és arcaic (perquè usa unes llibreries que ja tenen els seus
anyets), però no obsolet (perquè encara està mantingut i posat al dia
activament).

Si te'l mires amb els paràmetres d'avui en dia acostumats a interfícies en
Gtk2 o Qt, no t'agradarà. Jo més aviat procuro preguntar-me si em permet fer
allò que vull sense haver d'aprendre ordres incomprensibles com en el cas del
gnuplot, i de moment la resposta és afirmativa. De tota manera, reconec que no
n'hi trec tot el suc que pot donar.

> He seguit investigant una mica, sembla que el futur és Python + Matplotlib
> (http://matplotlib.sourceforge.net/gallery.html) però encara
> no hi ha cap interfície gràfica per matplotlib, s'ha de
> programar...

Tot arribarà, suposo.

Per cert, segons el que vulguis fer potser en tens prou usant algunes de les
eines gràfiques que incorpora octave i que venen a substituir o complementar
el gnuplot. Estic pensant en el paquet octave-graceplot, octave-plplot,
octplot o el superb octave-epstk. Aquest darrer no presenta gràfiques per
pantalla, sinó que crea directament un fitxer EPS, però el que pot arribar a
fer és espectacular. Mira't les demos.

--
 Orestes Mas Casals - UPC