fonts més que lletges

No sé ben bé des de quan, o a partir de quina actualització de
testing, em trobo que algunes aplicacions se'm veu la interfície
d'usuari amb unes fonts horroroses. Ho són tant que de vegades fins i
tot costen de llegir. No sé si serà degut a que les aplicacions
afectades utilitzen un determinat toolkit gràfic del que em manca
alguna cosa per instal·lar o què, per posar-vos un exemple, em passa
amb lyx, amb la interfície gràfica per arrencar màquines virtuals
Virtualbox, i algunes altres. No us poso captures de pantalla, per que
no us vinguin basques. Sabeu com puc arreglar això?

Agraït d'antuvi

Ricard