Re: Tossut com una mula en actualitzar Etch a Lenny.

A Dimecres 08 Juliol 2009, Francesc Xavier Esteller i Belles va escriure:
>         Salutacions a tothom!
>
> Sóc nou a les llistes i espere que em disculpeu
>
> si no faig bé alguna cosa o si no m'explique bé.

escriure a doble espai...

[...]
> 2. El problema
>
> El problema m'apareix quan intento actualitzar Etch a Lenny.

> no s'actualitza correctament.

que vols dir que no s'actualitza correctament? Si us plau, sigues més concrec.

> quan hauria d'aparéixer gdm (ja que utilitzo gdm-GNOME),
>
> no apareix. La pantalla, entre grisa i blavenca, només mostra
>
> el punter del ratolí, que puc moure per tota la pantalla i
>
> que no desapareix per més temps que espere.

o sigui, que les X et funcionen.

>      1. Instal·lar i reinstal·lar el conjunt de paquets que
>         componen GNOME (aptitude install gnome,
>         apt-get install gnome, apt-get remove gnome,
>         apt-get --purge remove gnome). El resultat és el mateix.

Normal ....

>      2. Instal·lar i reinstal·lar les X: xserver-xorg,
>         xserver-xorg-video-all. El resultat és el mateix.

normal ...

>      3. Esborrar, des d'un terminal, els següents arxius
>         de configuració de /home/xavi: .gconf, .gconfd,
>         .gnome, .gnome2, .gnome2_private, amb l'ordre rm -r.
>         El resultat és el mateix.

normal ....

>      4. Instal·lar xdm. Ara sí que apareix aquest gestor,
>         que em permet escriure el meu nom d'usuari
>         i la contrasenya. A continuació, apareixen intermitentment
>         i breument els quadres de l'escriptori, però ràpidament
>         desapareixen. Ara la pantalla és grisa, i també hi apareix
>         el punter que puc moure per tota la pantalla. Però això és tot;
>         no hi puc fer res més; no hi ha tampoc menú contextual
>         sobre l'escriptori.

això no és normal ...

>      5. Desinstal·lar GNOME i instal·lar KDE.
>         El resultat és similar, encara que ara apareix el gestor
>         (kdm, en el qual escric les dades corresponents)
>         i una imatge de fons (la que ve per defecte)
>         sobre l'escriptori i el punter, que també puc moure
>         per tot l'escriptori. Però res més: continuen sense aparéixer
>         ni el quadre ni el menú contextual sobre l'escriptori.

val ...

>      6. També ho he intentat substituint l'arxiu /etc/X11/xorg.conf
>         pel corresponent arxiu generat per un CD autònom de Knoppix,
>         la qual cosa no ha solucionat res tampoc.
>         No sé com resoldre el problema.
>         Em podeu ajudar o aconsellar, per favor?  Gràcies!

a veure, provem coses simples:

1) et falta aptitude install gdm, si vols el gdm

2) un cop tinguis un gestor d'entrada, pressionant les tecles ctrl+alt+f1 vas
a la consola, i amb login. Provo d'entrar. No sé que passarà, però
provablement falli, ja que crec que no et munta la partició dels homes.

O sigui, revisa el /etc/fstab i assegurat que tens muntat el home.

Leo