Re: Tossut com una mula en actualitzar Etch a Lenny.

Quina tarja gràfica fas servir? Has provat de reinstalar els drivers?

Salutacions

El 8 / juliol / 2009 12:52, Francesc Xavier Esteller i Belles <xavideb@gmail.com> ha escrit:
       Salutacions a tothom!

Sóc nou a les llistes i espere que em disculpeu

si no faig bé alguna cosa o si no m'explique bé.

Us exposo el meu cas.

Fa pràcticament un any i mig que utilitzo Etch.

M'ha agradat moltíssim i continuo tenint moltes ganes

d'aprendre més de Debian. Els problemes que he tingut,

els he anat resolent mitjançant llibres, revistes, fòrums i Internet;

però, sobre el que m'ocorre ara, he trobat molt poc

(segurament perquè està relacionat amb la nova distribució

estable de Debian: Lenny).

Per això us hi escric, per si de cas podeu ajudar-me.

1. Un parell de dades preliminars

Tinc el directori arrel d'Etch en una partició

i el directori home en una altra.

Hi ha més de 10 gigabytes lliures a la partició arrel,

i quasi 3 a la de home.

2. El problema

El problema m'apareix quan intento actualitzar Etch a Lenny.

He provat diversos tutorials o articles

amb diverses ordres; naturalment, totes semblants:

apt-get update, apt-get upgrade, apt-get dist-upgrade,

aptitude update, aptitude upgrade, aptitude safe-upgrade,

aptitude full-upgrade. He provat actualitzant i no actualitzant apt,

aptitude i dpkg. He provat des del terminal, des de tty

i passant a init 1 (amb un DVD); des de Synaptic;

des de diversos respositoris. Però no hi ha manera:

no s'actualitza correctament. Afortunadament, tinc la partició arrel

clonada amb Partimage i resulta força fàcil reinstal·lar Etch

per intentar de bell nou l'actualització.

(De fet, fa quasi dues setmanes que ho estic intentant,

en les quals he fet 10 o 12 intents, fallits.)

Durant el proceś d'actualització només m'apareix un avís crític:

primerament haig d'instal·lar libgif4 i, després, desinstal·lar
libungif4g

(que, segons Synaptic, és un paquet de transcició).

Una vegada fet açò, sembla que l'actualització

es realitza correctament. (En cap moment durant l'actualització,

no hi ha aparegut tampoc cap missatge sobre falta d'espai.)

Així doncs, reinicio per encetar Lenny i, durant el procés de càrrega,

en el magnífic engranatge de Lenny, sols apareix un error,

referit a S.M.A.R.T.

(que, pel que sé i he pogut llegir, no és crític,

almenys pel que fa al meu problema). Ara bé,

quan hauria d'aparéixer gdm (ja que utilitzo gdm-GNOME),

no apareix. La pantalla, entre grisa i blavenca, només mostra

el punter del ratolí, que puc moure per tota la pantalla i

que no desapareix per més temps que espere.

Per solucionar, doncs, el problema he fet diversos intents.

    1. Instal·lar i reinstal·lar el conjunt de paquets que

       componen GNOME (aptitude install gnome,

       apt-get install gnome, apt-get remove gnome,

       apt-get --purge remove gnome). El resultat és el mateix.

    2. Instal·lar i reinstal·lar les X: xserver-xorg,

       xserver-xorg-video-all. El resultat és el mateix.

    3. Esborrar, des d'un terminal, els següents arxius

       de configuració de /home/xavi: .gconf, .gconfd,

       .gnome, .gnome2, .gnome2_private, amb l'ordre rm -r.

       El resultat és el mateix.

    4. Instal·lar xdm. Ara sí que apareix aquest gestor,

       que em permet escriure el meu nom d'usuari

       i la contrasenya. A continuació, apareixen intermitentment

       i breument els quadres de l'escriptori, però ràpidament

       desapareixen. Ara la pantalla és grisa, i també hi apareix

       el punter que puc moure per tota la pantalla. Però això és tot;

       no hi puc fer res més; no hi ha tampoc menú contextual

       sobre l'escriptori.

    5. Desinstal·lar GNOME i instal·lar KDE.

       El resultat és similar, encara que ara apareix el gestor

       (kdm, en el qual escric les dades corresponents)

       i una imatge de fons (la que ve per defecte)

       sobre l'escriptori i el punter, que també puc moure

       per tot l'escriptori. Però res més: continuen sense aparéixer

       ni el quadre ni el menú contextual sobre l'escriptori.

    6. També ho he intentat substituint l'arxiu /etc/X11/xorg.conf

       pel corresponent arxiu generat per un CD autònom de Knoppix,

       la qual cosa no ha solucionat res tampoc.

       No sé com resoldre el problema.

       Em podeu ajudar o aconsellar, per favor?  Gràcies!

       Xavi