Re: engrandint un lvm + raid1

> A Dijous 02 Juliol 2009 18:16:29, serni va escriure:

> Jo tinc particions fetes damunt d'un LVM que al seu torn està muntat sobre un
> RAID-1, però fins ara no m'he barallat massa amb el redimensionat de particions
> LVM.
>
> No sé si entenc massa bé el teu cas. Jo probablement amb l'espai lliure segur
> que li posaria LVM: crear 2 volums físics a cadascuna de les particions
> buides, agrupar-les en un grup, i crear-hi allí les particions lògiques LVM
> que vulguis.

> [...]

Hola Orestes

Us comento el que he fet i n'agrairia una valoració crítica

Després de clonar els dos discs SATA amb dd els he substituït al
servidor i he reconstruit el raid1
segons les indicacions del /proc/mdstat per exemple:

mdadm --manage /dev/md1 --add /dev/sdb2

mentre feia el resync he creat dues particions noves /dev/sda3 i
/dev/sdb3 marcades com a tipus FD ( raid autodetect )

he creat el nou dispositiu raid1 amb

mdadm --create /dev/md2 --level=1 --raid-disks=2 /dev/sda3 /dev/sdb3

i l'he formatat amb ext3

 mkfs.ext3 /dev/md2

he inicialitzat el volum físic amb

pvcreate /dev/md2

diria que de forma inconscient això ja m'ha afegit el volum físic al
grup de volums que en el meu cas es diu gv00
tot i que pel que he llegit també ho podria haver fet amb

vgextend gv00 /dev/md2

he anat mirant que deien vgdisplay i lvdisplay

i finalment de les gairebé 500 GB disponibles n'he afegides 200 al
/home dels usuaris amb

lvextend -L +200G /dev/gv00/home

un cop redimensionat el volum lògic he fet l'equivalent amb el sistema
de fitxers, juro que no era conscient de que amb ext3 es pugues fer
"online", doncs si

resize2fs /dev/gv00/home

i finalment he verificat l'increment d'espai amb un df -h

ns1:~# df -h
S. fitxers            Mida En ús Lliure %Ús Muntat a
/dev/mapper/gv00-root
                      9,2G  1,7G  7,1G  19% /
tmpfs                 2,0G     0  2,0G   0% /lib/init/rw
udev                   10M  164K  9,9M   2% /dev
tmpfs                 2,0G     0  2,0G   0% /dev/shm
/dev/md0              183M   62M  111M  36% /boot
/dev/mapper/gv00-home
                      578G  144G  405G  27% /home
/dev/mapper/gv00-tmp  4,6G  138M  4,3G   4% /tmp
/dev/mapper/gv00-usr   17G  3,6G   13G  23% /usr
/dev/mapper/gv00-var   46G  5,6G   38G  13% /var
/dev/sdc1             917G  114G  757G  14% /var/lib/backuppc

Ara tot serà que el proper dia quan rebooti el sistema, per
assegurar-me que ho pot fer sense problemes, no funcioni res i
comenci a recordar tots els sants del santoral.

PD: Per cert família, avui vaig a sopar a la Traska de Molins, una
amiga en fa 40 i serem una desena de comensals ... no si d'exemples a
imitar no en falten ;)