Re: engrandint un lvm + raid1

A Dijous 02 Juliol 2009 18:16:29, serni va escriure:
> Bones gent
>
>  Aquest dies que l'escola està mig deserta aprofito per fer
> coses que tinc pendents i una d'elles era "clonar"
>
>  el servidor i tenir-ne un de recanvi per, en cas de
> catàstrofe, poder  aixecar el sistema en qüestió de
> minuts i no d'hores
>
>  com seria d'esperar, a banda que ja ho diuen, gat escaldat amb aigua
> tèbia en te prou.
>
>  El cas és que a cop de dd he clonat dos discs SATA de 500 GB
> a dos altres de nous amb 1 TB, els discs nous ja estan funcionant

> [...]

Jo tinc particions fetes damunt d'un LVM que al seu torn està muntat sobre un
RAID-1, però fins ara no m'he barallat massa amb el redimensionat de particions
LVM.

No sé si entenc massa bé el teu cas. Jo probablement amb l'espai lliure segur
que li posaria LVM: crear 2 volums físics a cadascuna de les particions
buides, agrupar-les en un grup, i crear-hi allí les particions lògiques LVM
que vulguis.

Ara bé, si vols tenir redundància en aquest espai buit, fes primer un RAID
abans del LVM.

Preguntaves això?

Orestes.