Re: Passar a mode consola abans d'entrar a la interfície gràfica

El Dissabte 18 Abril 2009 18:01:49 Daniel va escriure:

> Amb la instal·lació de l'squeeze m'he trobat amb uns canvis un pèl
> estranys:
>
> Abans, a l'hora d'engegar el sistema, podies triar si volies iniciar el
> Gnome, el KDE, etc. i també la consola de sistema: aquest era el
> procediment que em permetia reinstal·lar el driver de NVIDIA adequat a la
> meva tarja gràfica.
>
> Ara no trobo per enlloc la opció d'engegar amb la consola; si intento
> fer-ho des d'una consola amb Alt-Ctrl-F2 (si mal no recordo) no em deixa,
> diu que he de sortir de l'interfície gràfica. Ahir vaig poder reinstal·lar
> [...]

La veritat, no acabo d'entendre exactament a què et refereixes, però en tot
cas explicaré quin muntatge tinc jo per decidir si iniciar o no les X: jo
prenc la decisió al GRUB i he modificat dos runlevels a tal efecte, de tal
forma que el runlevel 2 (el que s'executa per defecte a Debian) no engega el
servidor gràfic i el 5 (el que s'executa per defecte a Fedora) sí que ho fa.
Simplement es tracta, en el meu cas, de fer que el kdm no s'executi a 2 i sí
a 5. Addicionalment es podria tocar el runlevel 4 per tal que corri el gdm.

Finalment, he tocat el /boot/grub/menu.lst afegint això al automagic:

# altoptions=(KDE) quiet 5

El text entre parèntesis és una descripció que pot ser arbitrària, el número
és el que diu amb quin runlevel arrencar.

De totes maneres, tot i estar en sessió gràfica amb Ctrl-Alt-F[1-6] t'hauria
de portar a una consola de text en qualsevol moment, m'estranya molt que et
surti un missatge que et digui que hagis de tancar les X.

--
Atentament,

Eloi Notario.