Passar a mode consola abans d'entrar a la interfície gràfica

Amb la instal·lació de l'squeeze m'he trobat amb uns canvis un pèl estranys:

Abans, a l'hora d'engegar el sistema, podies triar si volies iniciar el Gnome,
el KDE, etc. i també la consola de sistema: aquest era el procediment que em
permetia reinstal·lar el driver de NVIDIA adequat a la meva tarja gràfica.

Ara no trobo per enlloc la opció d'engegar amb la consola; si intento fer-ho
des d'una consola amb Alt-Ctrl-F2 (si mal no recordo) no em deixa, diu que he
de sortir de l'interfície gràfica. Ahir vaig poder reinstal·lar els drivers
NVIDIA enganyant el sistema amb successius ALT-CTtrl-Retrocès fins que em va
donar error en la interfície i em va obrir la consola.

He estat remenant per internet i no he trobat res.

Una altra cosa: quan engego l'ordinador, segueix la seqüència habitual però en
un moment donat em diu:

Begin: Running /scripts/local-premount ... resume: libgcrypt version: 1.44
resume: could not stat the resume device file /dev/sdb3
Please type in the full pathname to try again or press Enter to boot the
system.

No passa res, perquè fas Enter i s'engega el sistema normalment. Però no sé
d'on surt això del /dev/sdb3 quan ara els /dev són /dev/hdb*...
--

Daniel Elias
Usuari de Linux nº 461584