Re: L'Ubuntu no es vol connectar al router d'ADSL

A Divendres 17 Abril 2009 21:15:18, Cubells va escriure:
> En/na pau ha escrit:
>
> no vull posicionar-me com a un defensor del nm, però això no és cert Pau.
>
> Jo no necessite iniciar les X-window per a tenir xarxa. De fet, un munt
> de vegades que se m'han cascat les x (més que res a la versió de
> desenvolupament...) ho he pogut solucionar reinstal·lant i reconfigurant
> des del terminal pur i dur.

Home, a mi se m'acut com a mínim una situació on l'escenari que descriu el Pau
és possible: Suposem que tu et connectes per primera vegada a una xarxa WiFi
xifrada (WEP o WPA). Aleshores probablement hauràs d'introduir un password que
es guardarà en algun anell de claus de l'usuari, per tal que les subsegüents
vegades que entris no hagis de teclejar el password altre cop. Almenys així és
com ho fa el (inferior, ja ho sabem) KDE, que es guarda totes les contrasenyes
al KDE Wallet. Em sembla que Gnome ho fa al gnome-keyring o similar.

Ara bé, com que tot això ho fem des de l'escriptori, fins que no tornem a
entrar a la nostra sessió gràfica no podrem accedir a l'anell de claus on tenim
guardat el password, i per tant no podrem activar la wifi.

O sia que si es vol tenir wifi abans d'entrar el mode gràfic, o s'ho manega el
NetworkManager per establir una configuració global (per la qual cosa hauria de
demanar el password de sudo), o ho configurem nosaltres a maneta.

Notem que si entrem en una consola real _després_ d'haver entrat al mode gràfic
(fins i tot si casquen les X), doncs no tenim aquest problema.

> Alguna cosa tens malament al teu Ubuntu.

A l'Ubuntu no, al Gnome... :-)

Orestes.