Bloqueig de determinats programes

Hola una altra vegada:

Ahir se'm va penjar el sistema a mig actualitzar. Vaig tornar a engegar, però
alguna cosa deu haver quedat enganxada, doncs hi ha programes que no
funcionen. Per exemple, quan vaig al control d'impressores (foomatic-gui)
dona l'error següent:

S'ha produït un error en carregar o desar informació de la configuració per a
foomatic-gui. Alguns paràmetres de la configuració no funcionaran
correctament.

Demanes els detalls de l'error i:

No s'ha pogut contactar amb el servidor de configuració; algunes causes
possibles són que heu habilitar el gestor de xarxes TCP/IP per a l'ORBit, o
teniu blocatges NFS expirats a causa d'una fallada del sistema. Vegeu
http://www.gnome.org/projects/gconf/ per a més informació. (Detalls -  1: No
s'ha pogut obtenir una connexió a la sessió: Did not receive a reply.
Possible causes include: the remote application did not send a reply, the
message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or
the network connection was broken.)

Una altra sessió que falla es el Gestor d'Actualitzacions, que permet arribar
a la primera pantalla, diu que cal fer el Smart Upgrade i ja no passa d'aquí.

Estic buscant el desllorigador per internet. Algú em pot ajudar? Recordo de la
meva època (ja molt llunyana) d'administrador d'un sistema UNIX que hi havia
algun procediment per desbloquejar aquestes coses, però...

Gràcies per l'ajuda.

Daniel Elias