Re: upgrade d' etch a lenny

Amb fglrx, el paquet que cal és el xserver-xorg-video-ati (en el cas de
targes ATI), per comprovar si tens acceleració gràfica cal instal.lar el
paquet mesa-utils i des d'una consola executar glxinfo i després
glxgears (això al final, per comprovar si la opció que has posat te les
prestacions que esperes).
Pas previ, manual del teu monitor allà es posa dades que pots
necessitar, con la freqüència de refresc etcètera, després, en cas que
no estiguis segur esbrinar les característiques exactes de a teva tarja
gràfica, al KDE amb infocenter o en una consola fer lspci -v (llistará
tots els dispositius PCI donant força informació). Una bona cosa prèvia
també pot ser arrencar l'ordinador amb un knoppix i anar
a /etc/X11/xorg.conf y pasar el seu contingut a un llapis USB, crec que
en detecció de hardware és el millor que hi ha i possiblement podràs
aprofitar tota la configuració relativa a la tarja gràfica i al monitor
i no haver de fer tot el que segueix a continuació.
Al final et posaré el meu xorg.conf, com que faig servir KDE ho he fet
mitjançant el centre de control i retocant alguna cosa (lo del mice /
mouse per exemple també hauràs de comentar amb # Input device "Synaptics
Touchpad" ja que si no ho fas el servidor gràfic no arranca, no se
perquè quan generes un xorg.conf surt aquesta opció descomentada, crec
que es per a pantalles tàctils i si no és el teu cas doncs el servidor
gràfic es queixa i no arranca) vas a perifèrics, monitor & Display,
pestanya Hardware i selecciones segons la teva configuració, una tarja i
un monitor, potser hauràs de fer algunes proves amb varies possibilitats
diferents, encara que et digui que la configuració triada no està
provada que funcioni segueix endavant, tingues en compte que en algun
dels assajos se't pot bloquejar el servidor gràfic i congelar-se tot,
aleshores fas control + alt + F1 això et porta a consola, entres com a
root i poses init 6 això et reiniciarà l'ordinador i a tornar a
començar, un sistema d'assaig i error, és una pràctica d'un cert risc i
has d'estar disposat si cal a modificar sobre la marxa el fitxer
xorg.conf des d'una consola amb nano (cd /etc/X11/ i nano -w xorg.conf)
per exemple. Sobre tot si et falla el servidor gràfic aquest sempre
informa sobre la causa per la qual no arranca, interpretar aquest
missatge d'error correctament és clau per trobar una solució.

El meu xorg.conf l'adjunto com annex

El dc 18 de 02 de 2009 a les 09:02 +0100, en/na anso - va escriure:
> [...]
>         si estava
>         > a etch o el vaig passar a lenny o sid, però segur que està
>         molt
>         > desactualitzat (fa uns mesos que no l'he obert). Si puc l'hi
>         pego una
>         > ullada a veure que tal, però ja t'aviso que te el tft
>         trencat i
>         > empraré la sortida vga.
>         >
>         > Salut!
>         >
>         > PD: Mira dins el fitxer de log de les X a veure que diu.

# xorg.conf (X.Org X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the xorg.conf manual page.
# (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
#   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Section "InputDevice"
	Identifier	"Generic Keyboard"
	Driver		"kbd"
	Option		"XkbRules"	"xorg"
	Option		"XkbModel"	"pc105"
	Option		"XkbLayout"	"es"
EndSection

Section "InputDevice"
	Identifier	"Configured Mouse"
	Driver		"mice"
EndSection

Section "Device"
	Identifier	"Configured Video Device"
EndSection

Section "Monitor"
	Identifier	"Configured Monitor"
EndSection

Section "Screen"
	Identifier	"Default Screen"
	Monitor		"Configured Monitor"
EndSection
Section "ServerLayout"
	Identifier	"Default Layout"
  screen 0 "screen1" 0 0
	Inputdevice	"Generic Keyboard"
	Inputdevice	"Configured Mouse"

	#Uncomment if you have a wacom tablet
	#InputDevice     "stylus"        "SendCoreEvents"
	#     InputDevice     "cursor"        "SendCoreEvents"
	#     InputDevice     "eraser"        "SendCoreEvents"
	#Inputdevice	"Synaptics Touchpad"
EndSection
Section "Module"
	Load		"glx"
	Load		"GLcore"
	Load		"v4l"
EndSection
Section "device" #
	Identifier	"device1"
	Boardname	"ATI Radeon (fglrx)"
	Busid		"PCI:1:0:0"
	Driver		"ati"
	Screen	0
	Vendorname	"ATI"
	Option		"MergedFB"	"off"
EndSection
Section "screen" #
	Identifier	"screen1"
	Device		"device1"
	Defaultdepth	24
	Monitor		"monitor1"
	SubSection "Display"
		Depth	24
		Modes		"1280x1024@75"	"1280x960@60"	"1152x864@75"	"1280x1024@60"	"1024x768@60"	"1280x960@75"	"1024x768@70"	"1400x1050@60"	"1024x768@75"	"1600x1200@65"	"832x624@75"	"1600x1200@60"	"800x600@60"	"800x600@75"	"800x600@72"	"800x600@56"	"640x480@75"	"640x480@72"	"640x480@60"
	EndSubSection
EndSection
Section "monitor" #
	Identifier	"monitor1"