Re: upgrade d' etch a lenny

En/na ilion1250 ha escrit:
No m'he pogut esperar més i avui mateix he posat lenny, és la meva
primera actualització des que faig servir linux, he seguit tots els
passos i m'ha donat alguns problemes alguns he pogut solucionar, per
exemple no m'arrencava el servidor gràfic, per sort amb dpkg-reconfigure
xserver-xorg ho pogut arreglar, així com algun problema amb el teclat i
altres que he pogut solucionar, sembla que tot funciona bastant bé però
hi ha dues coses una mica rares que no he pogut solucionar:

1) Sembla que tinc algun problema als repositoris ja que al fer aptitude
update o apt-get update o també mitjançant synaptic sembla que no pot
connectar amb tots els servidors, la sortida és la següent:

Premhttp://www.debian-multimedia.org lenny Release.gpg
Premhttp://www.debian-multimedia.org lenny/main Translation-ca
Premhttp://www.debian-multimedia.org lenny Release
Premhttp://www.debian-multimedia.org lenny/main Packages/DiffIndex
Premhttp://security.debian.org lenny/updates Release.gpg
Ign http://security.debian.org lenny/updates/main Translation-ca
Ign http://security.debian.org lenny/updates/contrib Translation-ca
Premhttp://security.debian.org lenny/updates Release
Ign http://security.debian.org lenny/updates/main Packages/DiffIndex
Ign http://security.debian.org lenny/updates/contrib Packages/DiffIndex
Ign http://security.debian.org lenny/updates/main Sources/DiffIndex
Ign http://security.debian.org lenny/updates/contrib Sources/DiffIndex
Premhttp://security.debian.org lenny/updates/main Packages
Premhttp://security.debian.org lenny/updates/contrib Packages
Premhttp://security.debian.org lenny/updates/main Sources
Premhttp://security.debian.org lenny/updates/contrib Sources
Premhttp://ftp.rediris.es lenny Release.gpg
Premhttp://ftp.rediris.es lenny/main Translation-ca
Premhttp://ftp.rediris.es lenny Release
Ign http://ftp.rediris.es lenny/main Packages/DiffIndex
Ign http://ftp.rediris.es lenny/main Sources/DiffIndex
Premhttp://ftp.rediris.es lenny/main Packages
Premhttp://ftp.rediris.es lenny/main Sources

Els Ign crec que coincideixen amb els servidors amb els quals synaptic
no pot establir contacte

El meu /etc/apt/sources.list és el següent:

# deb file:/var/cache/apt-build/repository/ apt-build main
# deb cdrom:[Debian GNU/Linux 4.0 r0 _Etch_ - Official i386 DVD Binary-1
20070407-11:40]/ etch contrib main
# deb cdrom:[Debian GNU/Linux 4.0 r0 _Etch_ - Official i386 DVD Binary-1
20070407-11:40]/ etch contrib main deb http://ftp.rediris.es/debian/ lenny main deb-src http://ftp.rediris.es/debian/ lenny main deb http://security.debian.org/ lenny/updates main contrib deb-src http://security.debian.org/ lenny/updates main contrib deb http://www.debian-multimedia.org/ lenny main
# deb http://www.backports.org/debian/ etch-backports main contrib
non-free

# deb http://volatile.debian.org/debian-volatile etch/volatile main
contrib non-free
Són els mateixos que tenia a Etch només que on hi posava etch i he posat
lenny, els backports i el volatile per el moment els he comentat ja que
no tenia molt clar si es podia fer el mateix i prefereixo fer-hi quan
tota la resta funcioni bé.

2) El segon problema potser té relació amb els problemes amb el servidor
gràfic i es que a la part superior del monitor m'apareix com una taca de
pixels de varis colors formant una línea prima, només és a la part
superior esquerra del monitor, refrescant l'escriptori o passant el
mouse per sobre de la taca de pixels marxa però al cap d'una estona
torna a aparèixer, tinc una ATI Radeon 9200, a etch aquest model estaba
configurat però amb lenny em detecta automàticament ATI Radeon fglrx

Agrairia els vostres comentaris per si em podeu donar un cop de ma.

Gràcies
Ferran

Hola !
Benvingut a Lenny !! Suposo que compartirem distribució durant uns mesos, fins que faci el salt al nou Testing ...

Pel que fa a la targeta gràfica, podria ser que estiguis fent servir un mòdul del kernel compilat per a la versió antiga del driver fglrx i el driver nou. Bé, la pregunta prèvia és si tens acceleració gràfica, si la resposta és no aleshores ha de ser una altra cosa !!!

Per a esbrinar-ho les comandes
glxinfo i glxgears et poden ser utils.

Podries ensenyar-nos el teu fitxer /etc/X11/xorg.conf a veure si hi ha alguna cosa extranya. D'altra banda, sembla que el driver que utilitzes és el fglrx dels repositoris non-free de Debian, no els descarregats de la web d'ATI, però ens ho hauries de confirmar.

Pel que fa a les cadenes "Ign" esperaré a veure què te'n diuen els experts de la llista, però jo crec que no te n'has de preocupar. Quan hi hagi actualitzacions (ara fa potser 3 o 4 dies que no n'hi ha a Lenny) probablement no et sortiran.

Salut !
Marc ///