Re: SSH sense contrasenya

David Trigo Chávez dixit:
> De fet el tema ver per aquí, estic intentant muntar un cluster per a un
> projecte, y per llençar treballs en paral•lel, els usuaris tenen que tenir
> accés a totes les maquines amb el seu usuari, sense que demani contrasenya.
> M’avien comentat que es podia permetre aquest accés entre maquines, y no
> per usuari, però jo no he trobat res.

Oblida el que et proposava, el SSH és una eina per administrar màquines, no
per llençar treballs distribuïts. Si fas això acabaràs dedicant més temps a
"empaitar" processos perduts que a fer càlculs.

Has de fer servir un gestor de treballs: els usuaris li entreguen l'executable
i les dades, i ell decideix on s'executen, quan comencen, quan cal matar-los,
si han acabat bé o cal tornar a llençar-los, etc. I sobretot, no donis accés
als usuaris a totes les màquines. No els cal: els complicaràs la vida i ells,
en justa retribució, te la complicaran a tu.

Sobre gestors de cues, tens unes quantes opcions de codi lliure.

  * El clàssic: Torque [1]
  * El famós: Sun Grid Engine (SGE) [2]
  * El meu favorit per versatilitat i comoditat d'ús: Condor [3]

Si et serveix de res una col·lecció de bookmarks mal endreçats ;-) sobre el
tema, pots fer una ullada:

  http://delicious.com/allioli/hpc

[1]: http://www.clusterresources.com/pages/products/torque-resource-
manager.php