De: rpb [mailto:rpbsant@gmail.com]
Enviado el: diumenge, 15 / juny / 2008 21:23
Para: Llista debian català
Asunto: C i interfície gràfica

Potser serà un missatge off-topic, però em consta que per aquesta llista hi
ha gent que em pot ajudar. Us explico: estic a punt de finalitzar la
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes i em toca encarar el projecte.
He triat el camp de Xarxes, i com a projecte un sniffer de xarxa amb
interfície gràfica. Us podeu suposar que la meva experiència en programació
no passa de novell, principalment amb java i C, però només a nivell dels
estudis que he fet (res de l'altre dijous), i poc més, doncs no em dedico
professionalment a això. La carrera l'he fet per hobby. Si, ja sé, podria
haver col·leccionat segells...

M'he informat sobre el llenguatge que m'aniria millor, i crec que al tocar
qüestions de baix nivell, C és el més adequat, doncs disposa de la llibreria
libpcap que em traurà molts mal de caps (al menys això m'ha semblat). El
problema el tinc en triar les eines per a la interfície gràfica, doncs vaig
molt perdut en aquests temes. M'ha fet gràcia wxWidgets, però no sé si es
pot utilitzar amb C pelat, doncs sembla molt encarat a C++ i altres, però no
a C. Val a dir que no en tinc ni idea de C++. He vist altres coses, com
utilitzar Anjuta + Glade (també C++) o la api de GTK (segons diuen, un
embolic) o bé Qt.
Però em trobo que aquestes eines sempre van de la mà de llenguatges
orientats a l'objecte. He vist també que puc emprar java i mitjançant un
wrapper que no recordo com es diu, programar en C el que calgui per tocar el
baix nivell. La meva preferència, però, seria fer-ho tot en C, doncs estic
interessat en aprendre més d'aquest llenguatge.
Aprendria C++, però no tinc massa temps i si vull anar de cara a la feina,
ho hauria de fer fent servir el poc que ja sé de moment de C o si no hi ha
més remei, java. No tinc res contra java, m'ha tret de força embolics en
moltes pràctiques, però vull aprendre C d'una vegada. Què em recomaneu per
fer servir C + interfície gràfica?  Em podeu orientar?

Agraït d'antuvi.

Ricard