Re: fa swap quan encara tinc RAM lliure?

Hola,

 7/11/08 @ 11:22 (+0100), thus spake Jordi Funollet:
> Que tinguis swap utilitzada no té perquè alentir la màquina, si Linux té coses
> guardades allà però no les utilitza. Quan realment fa accessos a disc és quan
> escriu pàgines a la swap o les recupera (paging-in i paging-out).

Potser són imaginacions meves, però sí que he notat que va més lent,
precisament per això vaig mirar si estava fent swap, si no no ho
hauria mirat. Vaig re-muntar la partició swap (abans de veure el
missatge de l'Antoni) i ara està buida, però trobo que segueix una
mica lent.

Podria ser que l'espai lliure a la partició /home està per sota
del 10%, he sentit que si tens poc espai lliure al disc pot baixar
el rendiment.

> La meva eina preferida per mirar-ho és el 'dstat'. Si no està fent servir la
> swap, les col·lumnes de paging-in i paging-out s'assemblen molt al meu comte
> corrent.

Li donaré un cop d'ull.

Ernest