Re: fa swap quan encara tinc RAM lliure?

2008/11/7 Ernest Adrogué:
> Hola,
>
> diríeu que és normal això?:
>
>             total       used       free     shared    buffers     cached
> Mem:       1544468    1148356     396112          0      36056     687228
> -/+ buffers/cache:     425072    1119396
> Swap:      4628472     223524    4404948
>
> està utilitzant 223 MB de swap, quan encara tinc 396 MB de RAM
> lliures, o ho he entès malament?

Efectivament, interpretes bé les dades.
Possiblement en algun moment has tingut més memòria ocupada i s'ha
hagut de passar alguna pàgina a swap. Fins que no es torni a fer una
petició de lectura/escriptura sobre les pàgines que estan a swap no es
tornen a ficar a la ram.

Si no m'equivoco la cosa va així. No sé si es pot canviar la política
del funcionament, recordo que hi havia algun tema de prioritat de
swaps, però crec que era per a decidir a quina de les particions swap
es donava prioritat, cosa que no t'afecta.

A veure si algú més entés pot confirmar el que et dic.

Salut i swap!

PD: Per cert... si vols buidar la swap pots desmontar/montar: #
swapoff -a; swapon -a

--
"Boring two-person multiplayer may turn friends into enemies."

Antoni Villalonga i Noceras
#Bloc# ~> http://friki.CAT
#Jabber# ~> friki@bulmalug.net