Despertar-se sentint Catalunya Ràdio/RAC1 des d'Alacant

Hola estimats/des,

Ara mateix estic a Alemanya, però seguint les notícies que ocorren al
País Valencià. Jo estudie a la Universitat d'Alacant, i com bé sabreu
el govern valencià (és un eufemisme), ha tallat el senyal dels canals
de la corporació catalana de ràdio i televisió (CCRT), i això inclou
Catalunya Ràdio, amb qui m'agradava despertar-me. Ara a finals de
juliol s'acaba la meua beca Erasmus, i ací escolte RAC1 i CatRàdio amb
Rhythmbox.

Pegant-li voltes, he pensat si hi hauria manera de despertar-se
sentint la ràdio des d'Internet. I he trobat aquesta pàgina:

http://www.mythtv.org/wiki/index.php/ACPI_Wakeup

Que explica com programar la BIOS (RTC Alarm) perquè un ordinador amb
MythTV puga despertar-se quan té programada una gravació. Allà diu que
per comprovar que tens ACPI funcionant faces "powersave -S", ho he fet
i la Ubuntu m'ha dit que no tenia eixe paquet, i l'he instal·lat. El
problema és que ara no em funciona l'escalat de freqüència de la CPU.

Què he fet malament?

A més diu que per al Kernel 2.6.24-19 que tinc jo, hauria de
configurar el fitxer: /sys/class/rtc/rtc0/wakealarm
però a mi no m'apareix eixe fitxer sinó "l'antic" (sempre segons
aquesta pàgina): /proc/acpi/alarm

Supose que això dependrà de tindre efectivament instal·lat el mòdul
RTC o RTC-cmos. Però com l'instal·le, i quin dels dos?

Algú de vosaltres ha provat a fer servir l'ordinador com a despertador abans?

Pau.

P.D: Ajudeu un pobre alacantí a poder-se llevar sentint una ràdio en català!