C i interfície gràfica

Potser serà un missatge off-topic, però em consta que per aquesta
llista hi ha gent que em pot ajudar. Us explico: estic a punt de
finalitzar la Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes i em toca
encarar el projecte. He triat el camp de Xarxes, i com a projecte un
sniffer de xarxa amb interfície gràfica. Us podeu suposar que la meva
experiència en programació no passa de novell, principalment amb java
i C, però només a nivell dels estudis que he fet (res de l'altre
dijous), i poc més, doncs no em dedico professionalment a això. La
carrera l'he fet per hobby. Si, ja sé, podria haver col·leccionat
segells...

M'he informat sobre el llenguatge que m'aniria millor, i crec que al
tocar qüestions de baix nivell, C és el més adequat, doncs disposa de
la llibreria libpcap que em traurà molts mal de caps (al menys això
m'ha semblat). El problema el tinc en triar les eines per a la
interfície gràfica, doncs vaig molt perdut en aquests temes. M'ha fet
gràcia wxWidgets, però no sé si es pot utilitzar amb C pelat, doncs
sembla molt encarat a C++ i altres, però no a C. Val a dir que no en
tinc ni idea de C++. He vist altres coses, com utilitzar Anjuta +
Glade (també C++) o la api de GTK (segons diuen, un embolic) o bé Qt.
Però em trobo que aquestes eines sempre van de la mà de llenguatges
orientats a l'objecte. He vist també que puc emprar java i mitjançant
un wrapper que no recordo com es diu, programar en C el que calgui per
tocar el baix nivell. La meva preferència, però, seria fer-ho tot en
C, doncs estic interessat en aprendre més d'aquest llenguatge.
Aprendria C++, però no tinc massa temps i si vull anar de cara a la
feina, ho hauria de fer fent servir el poc que ja sé de moment de C o
si no hi ha més remei, java. No tinc res contra java, m'ha tret de
força embolics en moltes pràctiques, però vull aprendre C d'una
vegada. Què em recomaneu per fer servir C + interfície gràfica?  Em
podeu orientar?

Agraït d'antuvi.

Ricard