programari de comptabilitat

Hola, ja sé que la pregunta no és Debian-específica, però si de
programari lliure.
Tinc un negoci on no hi ha més nassos que fer servir Windows perquè el
programari específic que necessito només existeix com a privatiu, i
per aquesta plataforma. No obstant, jo, capgròs, vaig instal·lar al
meu despatx una Debian i utilitzo aquest programari mitjançant un
client de terminal server. El cas és que ara necessito un programa de
comptabilitat, i sé que hi ha vàries alternatives lliures (GNUCash,
Grisbi...). Les meves nocions de comptabilitat són rudimentàries, i
sempre he fet servir paper, boli i flexo, però la cosa s'està
complicant i vull modernitzar el meu mètode. No tinc cap experiència
amb Quickens, ContaPluses ni res de tot això, o sigui que no em cal
"tal programari que és semblant a tal altre", en principi, qualsevol
me l'hauré de aprendre de zero. Per això voldria saber quines són les
vostres preferències, a veure si redueixo el camp de productes a
provar a un o dos (més intuïtius, amb més documentació... o que us
agradin més) i no haver d'aprendre'n 10 per triar-ne un.

Eternament agraït