Re: ttf-liberation

 4/05/08 @ 20:27 (+0200), thus spake Benjamí Villoslada:
> A la Sid vaig posar la ttf-liberation, però només funcionava si la
> configurava a mà.

No la conec, la que em sona és la ttf-libertine.
De totes maneres jo m'he passat a la Lucida Sans, del paquet
sun-java6-fonts; la llicència d'aquesta font no la tinc molt
clara.

> M'agradaria que també fos la tipografia per defecte al Konqueror, però
> no.  Pinta una cosa semblant a l'Arial cada cop que la troba
> configurada.  Un lloc per a provar-ho és la portada del Google o del
> Gmail.  Aquí les teniu face-to-face:
> http://itaca.bitassa.cat/~benjami/tmp/gmail-liberation-nomes-ff.png

Pel que tinc entès, si la pàgina web especifica literalment
el tipus Arial, i el tens instal·lat, llavors farà servir
l'Arial. Una altra cosa és que digui un tipus genèric com
"sans-serif", en aquest cas pots especificar la preferència
per un tipus "sans-serif" en concret en el fitxer ~/.fonts.conf,
per exemple:

Primer li dius quins tipus són del tipus "sans-serif" (no
sé si és realment necessari):

<alias>
  <family>Lucida Sans</family>
  <family>DejaVu Sans</family>
</alias>

Després li dius quins prefereixes:

<alias>
  <family>sans-serif</family>
  <prefer>
   <family>Lucida Sans</family>
   <family>DejaVu Sans</family>
  </prefer>
</alias>

Aquest fitxer el llegeixen les aplicacions a l'inici per tant
perquè  els canvis tinguin efecte has de tancar el Konqueror o
tornar-lo a obrir. També li pots dir que substitueixi totes les
Arial per la que tu li diguis, etc.

Ernest