Re: Sobre LaTeX

A Dimarts 22 Abril 2008 22:31, Pau Climent i Pérez va escriure:
> Hola,
>
> Estic començant a fer servir Lyx i LaTeX per als meus treballs a la
> universitat. El problema és que no m'agrada el "disseny" d'eixida,
> m'explique: tots els meus documents semblen iguals (i s'assemblen als
> dels meus professors).

Precisament aquesta és una de les característiques més interessants de LaTeX:
Que no t'has de preocupar del format perquè algú amb molta més experiència ho
ha fet per tu abans.

> No sé si algú a la llista sap com podria modificar-se això, és a dir,
> canviar el "disseny" d'eixida, o si n'existeix una biblioteca des d'on
> poder-se'n abaixar.

Naturalment que es pot modificar, però les instruccions concretes per fer-ho
no es poden posar en un e-mail, de manera que hauràs de llegir bastant sobre
el tema. Per tal de guiar-te en els teus passos inicials, jo et recomanaria:

1) Deixa el LyX. Està molt bé però afegeix capes addicionals al LaTeX que
requereixen saber més coses.

2) Per editar LaTeX directament, usa el Kile. Cada dia en descobriràs nous
secrets.

3) Assumeixo que la teva distribució de TeX és Texlive, i no pas TeTeX, que
està desaconsellada. En la TexLive hi ha un programa molt útil que es
diu "texdoctk". Si l'invoques des d'un terminal et presentarà una aplicació
en Tcl/Tk que et permet navegar per un munt de PDF que conformen la
documentació del TeX/LaTeX.

4) Per començar a personalitzar el teu document, mira't la documentació dels
paquets "fancyhdr" i "geometry", de la secció "General Layout" (tot i que el
darrer no és imprescindible per fer canvis simples en la disposició de la
pàgina).

Espero haver estat útil.

Orestes.