sincronitzar dos disks durs

Em podríeu recomanar un programa per sincronitzar dos discs durs ?. Vull
fer-lo servir per sincronitzar l'ordinador de sobretaula i un disc USB i
fer-ho servir com a còpia de seguretat.
Habitualment faig sevir mondo i mindi però només per fer un backup de /
ja que entre tot plegat es triga bastant així que ho faig un cop al mes
però per /home encara no he trobat una eina àgil que em tenir dues
còpies idèntiques, de moment simplement copio el contingut d'un sobre
l'altre però no és gaire elegant.
He estat mirant i sembla que hi han dos programes unison i rsync.
Me'n recomaneu algun especialment o potser un altre ?.