Re: El misteri del ratolí gandul

A Dilluns 28 Gener 2008, Daniel Elias va escriure:
> Hola:
>
> He fet un nou descobriment pel que fa al ratolí gandul: quan acabo
> d'engegar el sistema i el ratolí no fa res, resetejant l'escriptori del
> Gnome (Alt-Ctrl-Retrocés) es posa a funcionar. Vol dir que el ratolí
> arranca amb la GUI?
>
> Cordialment,

El que t'està passant és que la tema màquina triga una mica en iniciar els
dispositius USB, o alguna part de detecció de maquinari. Aleshores, quan
inicia l'entorn gràfic busca en el xorg on té el ratolí que probablement el
tens com un dispositiu usb. Com encara no s'ha creat pq hal o qui sigui que
detecta el maquinari, arrenca sense ratolí.

Aleshores, mentre tu estàs desesperant pensant que punyetes passa amb el
ratolí, li estàs donant el temps suficient al dimoni que detecta el maquinari
per detectar el ratolí. Per això quan reinicies t'apareix.

A mi em passa una cosa similar amb la targeta de xarxa i el ratolí. A vegades
quan arrenca el meu ordinador, per la raó que sigui, que si la temperatura de
l'habitació, la humitat, etc. l'electrònica falla o triga més del que degut
en posar-se en marxa, i el dimoni de cerca de maquinari no ho troba. Moltes
vegades, reiniciant el udev pot ajudar, però no és greu.

Leo

Linux User 152692
PGP: 0xF944807E
Catalonia