Re: gestio de hardware en debian

El 24/01/08, Orestes Mas <orestes@tsc.upc.edu > ha escrit:
El Thursday 24 January 2008 15:58:11 Manel BM va escriure:
> Hola,
> Soc nou a la lllista aixi que em presento. Em dic Manel i des de fa ben poc
> he instal·lat debian 4 (AMD64) al meu pc.
> A part del tipics entrebancs de novell em trobo que no se com gestionar els
> hardware i els drivers al sistema.
> Hi ha alguna aplicacio com en windows el "Administrador de dispositivos"
> per a instal·lar i desinstalar els drivers?

En principi no et cal. El nucli detecta automàgicament quins drivers (mòduls)
necessites i els carrega solet. Aixó és possible perquè els controladors són
lliures, i el seu codi font està integrat al nucli.

Només hi ha 2 situacions on això no és així, i requereix una intervenció
manual:

1) Si el controlador és molt nou i encara no té un suport "oficial" al nucli.
En aquests casos probablement cal baixar-se les fonts del controlador i
compilar-lo a mà. Pot ajudar en això el "module-assistant"

2) Si les especificacions del maquinari són secretes, ningú no pot fer un
controlador, o només el pot fer l'empresa fabricant del maquinari. En el
primer cas, dues pedres, i en el segon tot depèn de cada fabricant. Si hi ha
un driver privatiu, cadascun pot tenir un mètode d'instal·lació diferent.

Estàs pensant en algun en concret?

Orestes.

Tinc 2 disposituis amb problemes.

El 1r, la impressora: Brother DCP 115C. he baixat els 2 paquets .deb(CUPS i lpr), els instal·lat amb dpkg  i seguit el procediment descrit a la web  ( http://solutions.brother.com/linux/sol/printer/linux/cups_wrapper_install6.html) pero no funciona.Si envio un treball a impromir amb openoffice puc seleccionar la impressora i sembla que envii el treball a imprimir correctament pero res mes.

El segon es amb la tarja de so.Tinc una PB Asus crosshair i el chipset es l'Nvidia 590SLI amb tarja de so integrada.El chipset no te drivers per a linux i la meva pregunta es si hi ha algun driver tipus generic perque pugui funcionar, ja que a la web del fabricant no hi han drivers per a linux  ni 32 ni 64 bits.
He cercat una mica i he nomes he trobat això
model de tarja de so : NVidia Corporation MCP55 High Definition Audio (rev a2)
Els drivers lliures de Nvidia (inclosos al Kernel) només suporten chipsets fins a la serie 4 http://www.nvidia.com/object/linux_nforce_1.23.html

Gracies.

Manel B.M.