gestio de hardware en debian

Hola,
Soc nou a la lllista aixi que em presento. Em dic Manel i des de fa ben poc he instal·lat debian 4 (AMD64) al meu pc.
A part del tipics entrebancs de novell em trobo que no se com gestionar els hardware i els drivers al sistema.
Hi ha alguna aplicacio com en windows el "Administrador de dispositivos" per a instal·lar i desinstalar els drivers?

Tambe voldria saber si puc fer quelcom amb la tarja de so que no te drivers per a linux (es una integrada al chipset Nvidia 590SLI).

Moltes gracies a tothom per endavant.

Salut!

Manel B.M.