gmail com a relay a postfix

Hola
Vaig veure un mòdul per a Drupal que enviava mails fent servir la
compta de gmail com a relay. Fart del mal funcionament de ya.com,
doncs des de fa un mes només puc enviar mails fent servir la meva
compta, la resta de la family rep un

host smtp2.adsl.ya.com[62.151.4.41] said: 550-AUTH ID and
    email sender must match. Please see 550
    http://acceso.ya.com/ayuda/correo/faq2.html . (in reply to RCPT TO command)
(evidentment, l'ajuda és un trunyo, i la ajuda telefònica, ni us
explico:" vaya usted a outlook, y... como dice? linux? eso lo será
usted!")

vaig pensar que seria interessant poder fer el mateix que el mòdul des
del postfix que tinc com a servidor casolà, però no hi ha manera. M'he
llegit tot el que he pogut de tls (sense entendre massa, la veritat)
doncs he vist que el mòdul ho fa servir, però em parlen de CA
certificats i no sé què més. He provat de fer-me certificats, posar el
path al main.cf, etc, en fi, de tot el que he llegit, però res. El cas
és que en el mòdul de Drupal només em cal posar "use tls", el meu
usuari de gmail i la contrasenya, i punto pelota.

Algú ho ha provat amb més èxit que jo? Amb Exim, o el que sigui? Jo
estic ben encallat...

Ricard