conversió i instal.lació de paquets .deb

Vull provar el cercador d'escriptori recoll, el problema és que no hi ha paquet .deb per a etch.
Quina possibilitat creieu que pot ser la millor de cara a la facilitat d'instal.lació i l'estabilitat del sistema ?
1) Compilar el programa font original ? (Això encara no ho he fet mai)
2)  Instal.lar el paquet .deb que si que hi ha per a la versió 3.1 o instal.lar el paquet de la unstable ? (això em fa por perqué no se pot passar si li poso a etch paquets que no li corresponen)
3) Convertir un paquet .rpm per a fedora 6 amb alien ?
4) Instal.lar algun paquet per a ubuntu ?.

Em cal un cercador d'escriptori i el que he provat fins ara no acaba de rutllar, l' strigi que bé amb l' etch no em funciona bé, el Kerry Beagle està força bé peró es deixa coses per indexar, el google és el millor però no deixa de ser software propietari.

Gràcies a tothom

Ferran